پایگاه خبری تحلیلی
به گزارش پایگاه خبری قم نما به نقل از شهرداری قم، پیام جوادیان در گفت وگویی اظهار داشت: با این حال دقت شده که در بوستانهای قم به جهت کاهش روشنایی، دچار نقاط کور ایجاد نشوند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا، ساعت فعالیت آبنماهای بوستانها نیز کاهش یافته و فقط در ساعات پایانی شب فعال خواهند بود. وی گفت: پروژه ممیزی انرژی بوستانها از سالهای قبل، با پیگیری این سازمان، در تمام بوستانها اجرا شدهاست و با همکاری مناطق هشتگانه شهرداری قم، لامپها و پروژکتورهای پرمصرف با نمونههای کممصرف و الایدی جایگزین شدهاند تا بیشترین بهرهوری نوری را با کمترین میزان مصرف برق در بوستانها داشته باشیم. جوادیان از شهروندان درخواست کرد، با توجه به فصل اوج مصرف انرژی، با صرفه جویی در مصرف برق باعث پیشرفت و آبادانی بیشتر شهر و کشور عزیزمان باشیم. در حال حاضر ۴۱۰ بوستان در سطح شهر قم فعال است که در قالب بوستانهای محلی، منطقهای و فرامنطقهای خدماترسانی میکند. بازدید دبیر قرارگاه بهینه سازی انرژی قم از واحدهای بین راهی در همین حال دبیر و جانشین استاندار قم در قرارگاه بهینهسازی و مدیریت راهبردی انرژی استان به همراه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم و تیمهای نظارت و بازرسی اتاق اصناف، از واحدهای صنفی بینراهی در محور قم – اراک بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی استانداری قم ، سیدهادی روشن در این بازدید که با هدف بررسی میزان مدیریت انرژی و مصرف برق واحدهای صنفی انجام شد، اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنفی در این محور مواصلاتی کاهش مصرف انرژی را در دستور کار قرار دادهاند و عملکرد مناسبی در این زمینه داشتهاند. وی افزود: اصناف نقش مهمی در مدیریت مصرف دارند و استاندار قم بر تداوم نظارت و بازرسیها در این حوزه تأکید داشته و از واحدهای صنفی مشارکتکننده در مدیریت مصرف تقدیر میکند. وی ادامه داد: دستگاههای اجرایی بهصورت مستمر در حال پایش مصرف انرژی هستند و تیمهای نظارت و بازرسی استان بهطور روزانه و سرزده از ادارات بازدید کرده و وضعیت مصرف را بررسی میکنند./
اخبار مرتبط