امروز: 1403/7/27 October, 8:20:1 | صبح

قـم نـما

پایگاه خبری تحلیلی

به گزارش قم نما

امام حسن عسکری(ع) اسلام را میان مسلمانان زنده و پویا نگاه داشت

امام حسن عسکری(ع) اسلام را میان مسلمانان زنده و پویا نگاه داشت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر قنوات قم گفت: امام حسن عسکری(ع) با وجود قرار داشتن در بند اسارت،‌ ضمن فرستادن نایبان خود به اقصی نقاط جهان اسلام، اسلام را در بین مسلمانان زنده و پویا نگاه داشت و نگذاشت اسلام در رکود و خمودگی پیش رود.

به گزارش پایگاه خبری قم نما، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد عظیمی روز یکشنبه به مناسبت سالگرد شهادت امام یازدهم شیعیان ،‌امام حسن عسکری(ع) در گفت و گویی اظهار داشت: دوران زندانی و تبعید امام به سامرا درس بزرگی به همه شیعیان داد که کسانی که مسیر حق را طی می کنند، حتی اگر در تبعید و اسارت هم که باشند، دست از حق خواهی بر نمی دارند و امام حسن عسکری (ع) نیز در این بین ذره ای از وظیفه امامت خود کوتاهی نکرد.

وی بیان کرد: اسرا و آزادگان ما در دفاع مقدس نیز به تأسی از امام حسن عسکری، در عین اسارت،‌ پیام انقلاب را به مردم عراق و نیروهای نظامی این کشور منعکس کردند و این کار آن ها درس گرفته شده از مکتب امام حسن عسکری(ع) است.

وی ادامه داد: این مساله که جایگاه و مقام امامت در زمان غیبت مورد توجه قرار دارد یادگار بسیار ارزشمند امام حسن عسکری(ع) که از خود حدیث جامعه کبیره را به جا گذاشتند که سراسر مکتب و درس امام شناسی و عروه الوثقی و واسط بین فیض الهی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر قنوات افزود: در بین احادیث حضرت بحث حفظ جایگاه امامت برای آینده موجود است و حدیث معروفی از امام حسن عسکری(ع) داریم که علامت مومن پنج چیز است که یکی از آن ها خواندن زیارت اربعین امام حسین است.

وی ابراز داشت: به برکت این حدیث نورانی حرکت اربعینی امام حسین(ع) مستند و با پشتوانه صورت گرفت و مردم برای اربعین سنگ تمام می گذارند.

امام حسن عسکری(ع) مانع از بروز اختلاف بین مسلمانان شد

عظیمی با اشاره به این که حسن خلق آن حضرت معروف است گفت: امام از مدینه به سامرا تبعید شدند در حالی که اهالی آن شهر سنی نشین بودند اما اخلاق، رفتار و منش حضرت طوری بود که زمانی که به شهادت رسیدند، مردم سامرا عزادار شدند و در مراسم عزای آن حضرت شرکت کردند.

وی تاکید کرد: دشمنان تشیع در زمان حیات امام حسن عسکری(ع) بسیار تلاش کردند که بین تشیع و فرقه های دیگر اختلاف بیاندازند و گمان می کردند که این اقدام آنان با توجه به این که امام عصر در تبعید است، اثر بخش می شود.

وی افزود: اما برخلاف تصور آنان، شاهد آن بودیم که اسلام در عالم گسترش پیدا کرده است و در این شرایط امام حسن عسکری(ع) با درایت و سیاست خاص خود اجازه این توطئه را از دشمن گرفتند و نگذاشتند دشمن در این حرکت مذموم خود موفق شود.

رئیس سابق دارالقرآن الکریم قم ادامه داد: آن حضرت با کلمات گهرباری که به شیعیان می فرمودند تاکید داشتند که نسبت به برادران خود در اهل سنت رفتارتان خوب باشد و در مراسم ها و تشییع جنازه های آن ها نیز شرکت کنید./

اخبار مرتبط

نظرات ارسالی
تایید شده : 0 در انتظار تایید : 0