دریافت الکترونیکی کدپستی همزمان با صدور پروانه ساختمان در قم امکان پذیر شد

با امضای تفاهم‌نامه مشترک اداره‌کل پست قم و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، متقاضیان همزمان با صدور پروانه ساختمان، کدپستی ۱۰ رقمی را به‌صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل پست استان، تفاهم نامه مشترک جهت دریافت الکترونیکی کدپستی ۱۰ رقمی همزمان با صدور پروانه ساختمان، توسط ابوالفضل باقری منش مدیرکل پست قم و علی مومن حجازی رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم امضا شد.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور در این آیین، درباره این تفاهم نامه اظهار داشت: پیش از این نیز ارائه کدپستی مکان‌های موجود در استان توسط پست صورت می‌گرفته است، اما این امر مستلزم مراجعه حضوری متقاضیان به پست بوده که با امضای این تفاهم نامه و اتصال سیستم Gnaf پست به سامانه شهرداری، دریافت آدرس استاندارد و کدپستی ۱۰ رقمی در مرحله صدور پروانه و بدون مراجعه حضوری افراد امکان پذیر می‌شود

مدیرکل جغرافیایی کشور افزود: ماهیت انعقاد این تفاهم نامه رفاه حال مردم است.

مدیرکل پست قم نیز در خصوص شیوه اجرای این طرح گفت: متقاضیان ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست الکترونیکی، به آدرس استاندارد و کدپستی ده رقمی مکان مورد نظر دسترسی خواهند داشت.

ابوالفضل باقری منش گفت: این تفاهم‌نامه علاوه بر اینکه هوشمند شدن شهر در مسیر تحقق دولت الکترونیک را تسریع می بخشد، منجر به بهبود مدیریت زمان با کاهش مراجعات حضوری می‌شود.

 رئیس فناوری اطلاعات شهرداری قم نیز یکپارچه شدن بانک اطلاعاتی را از مزایای این طرح برشمرد و گفت: این طرح باعث می شود ساماندهی خوبی در بحث آدرس دهی صورت پذیرد.

علی مومن حجازی کاهش آمد و شد سفرهای درون‌شهری و درون سازمان ها را ناشی از ارایه این خدمت خواند./