نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با تأکید بر استفاده از شاخص های هویت اسلامی ایرانی شهر قم از انجام اقدامات زیباسازی با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.
سیدمحمد موسوی منش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به رویکردها و راهبردهای سازمان زیباسازی شهرداری قم در حوزه المانسازی و ایجاد هویت بصری در شهر، اظهار کرد: طی سالهای اخیر سازمان زیباسازی با اولویت توجه به هویت فرهنگی، مذهبی و معنوی شهر اقدام به طراحی المانها و طرح های متنوع و نوآورانه برای اکران در شهر کرده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با اذعان به اینکه المانها و طرحهای اکران شده در شهر نقش بسزایی در نمایش هویت و فرهنگ یک شهر دارند، تصریح کرد: به همین منظور با این نگاه، المانهایی طراحی و اکران شده که هویت شهر را به نمایش درآورده و در عین حال نوآورانه باشد. موسوی منش به ساخت و اکران المانهای سلام، پیامبر اعظم(ص)، المانهای مشاغل، نقاشیهای دیواری شهدا و علما و مراجع تقلید و… در شهر اشاره کرد و گفت: جدا از نگاه به نمایش هویت علمی دینی شهر قم، رویکرد جدی سازمان زیباسازی در نمایش و تبیین نقش و جایگاه ایثار و شهادت در شهر مشهود بوده است. وی با اذعان به اینکه نمایش المانها با محوریت شهدا و جایگاه ایثار و شهادت نقش بسزایی در تقویت این روحیه در جامعه به خصوص نسل جوان دارد، افزود: در این راستا همکاری تنگاتنگی بین این سازمان و نهادهای فعال در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با تاکید بر اینکه استان قم بالغ بر ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: در حوزه دفاع از حرم نیز شهدای زیادی از قم تقدیم شده است که با همکاری ستاد کنگره شهدا و موسسات فعال در این حوزه، فضاسازی شهری با رویکرد معرفی این شهدا در دستور کار است. موسوی منش یکی از برنامههای این سازمان را طراحی تمثالهای شهدا و اکران در معابر مهم شهر عنوان کرد و گفت: همچنین شهرداری در نامگذاری معابر و کوچهها به نام شهدا اقدامات قابل توجهی انجام داده که به همین منظور به دنبال اکران تصویر و یا تمثال هر شهید در خیابان یا کوچه مربوط به آن که عمدتا محلات سکونت شهدا است، هستیم. وی رویکرد دیگر در طرحهای زیباسازی را توجه ویژه به نشاط اجتماعی شهر و شهروندان دانست و گفت: اجرای المانها و طرحهای مناسبتی در شهر با توجه به وضعیت و شرایط اجتماعی با محوریت تقویت روحیه نشاط و شادابی همواره در دستور کار بوده است؛ نمود و جلوه خاص و ویژه این اقدام، اکران اخیر المانهای شکرستان با محوریت شعارهای بهداشتی بوده که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم اضافه کرد: ایجاد حال و هوای مناسبتهای مختلف با اکران المانها به خوبی محقق میشود و از این فرصت همواره سازمان استفاده کرده است.
Δ