کمبود فضای هنرستانی از مشکلات آموزشی در قم است

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش ‌و پرورش استان قم کمبود فضای آموزشی هنرستانی را یکی از مشکلات محدودیت پذیرش در این مراکز معرفی کرد و گفت: برای ایجاد ظرفیت‌های جدید و فضای آموزشی مطلوب تلاش‌ها، پیگیری‌ها و مکاتبات لازم صورت گرفته است. به گزارش پایگاه خبری قم نما، مسعود حمیدی در […]

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش ‌و پرورش استان قم کمبود فضای آموزشی هنرستانی را یکی از مشکلات محدودیت پذیرش در این مراکز معرفی کرد و گفت: برای ایجاد ظرفیت‌های جدید و فضای آموزشی مطلوب تلاش‌ها، پیگیری‌ها و مکاتبات لازم صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری قم نما، مسعود حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به سیاست‌های جدید آموزشی در سوق دادن دانش‌آموزان در مسیر هنرستان‌ها و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اظهار داشت: موضوع هدایت تحصیلی به‌منظور شناسایی استعدادها، شایستگی‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان چند سالی است توسط واحد مشاوره در مدارس به‌صورت آنلاین انجام می‌شود تا مسیر ادامه تحصیل در رشته مورد نظر آن‌ها مشخص شود.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش ‌و پرورش استان قم با بیان اهمیت موضوع هدایت تحصیلی در انتخاب رشته تحصیلی مناسب تصریح کرد: با توجه به شرایط بیکاری و عدم تضمین آینده شغلی رشته‌های نظری و لزوم کسب مهارت در زمینه‌های مختلف برای گذران امور زندگی، تحصیل در هنرستان‌ها مورد توجه بسیاری از والدین قرار گرفته است.

وی تعداد هنرجویان محصل در هنرستان‌های استان را به‌طور کلی ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بعد از تصویب و ابلاغ این طرح در سال گذشته تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه نهم با انتخاب رشته مورد نظر در مراکز هنرستان‌های استان پذیرش شدند.

حمیدی خاطرنشان کرد: امسال نیز بنابر تدابیری که در نظر گرفته‌ شده پیش‌بینی می‌شود این تعداد به پذیرش ۶ هزار هنرجو خواهد رسید.

وی کمبود فضای آموزشی هنرستانی را یکی از مشکلات محدودیت پذیرش در این مراکز معرفی کرد و گفت: برای ایجاد ظرفیت‌های جدید و فضای آموزشی مطلوب، تلاش‌ها، پیگیری‌ها و مکاتبات لازم صورت گرفته و با این‌ حال حتی با ایجاد ظرفیت‌های لازم و پذیرش حداکثری هنرجویان، بازهم نسبت به برنامه ششم توسعه و ایده آل آن ۱۵ درصد فاصله وجود دارد.