آموزش ۲۵۰نفر از کارکنان شهرداری به‌منظور ارائه خدمات غیرحضوری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری به‌وسیله نرم‌افزار «قم یار» از آموزش ۲۵۰ نفر پرسنل معاونت شهرسازی در مناطق هشتگانه به‌منظور ارائه خدمات به‌وسیله این نرم‌افزار خبرداد.

به گزارش قم نما، غلامرضا جانقربان در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به اهمیت ارائه خدمات غیرحضوری، اظهار داشت: این موضوع مدت‌هاست که در دنیا پیگیری می‌شود اما ما در کشور و به‌خصوص شهر قم در این زمینه عقب بودیم که خوشبختانه زیرساخت‌ها برای خدمات غیرحضوری تا حدودی فراهم‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه در رابطه با نوع مکانیزم استفاده از خدمات غیرحضوری بحث‌های متعددی وجود داشت، تصریح کرد: یکی از بحث‌های پیشنهاد جمع سپاری بود به‌طوری‌که یک سالی روی جمع سپاری کارکردیم بعد از آن‌ها بحث‌های کارشناسی بین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، معاونت شهرسازی و شورا انجام شد.

جانقربان با تأکید بر اینکه نرم‌افزار قم یار برای ارائه خدمات الکترونیکی نهایتاً تدوین شد، تصریح کرد: در ابتدای راه به دلیل نو بودن این نرم‌افزار اشکالات فراوانی داشت اما به‌مرور بسیاری از این اشکالات رفع شده است.

وی افزود: موضوع خدمات غیرحضوری از ۱۰ شهریور امسال به‌صورت کامل آغاز شد، در ابتدا تصمیم بر این بود که یکی از مناطق به‌صورت پایلوت باشد اما درنهایت نیاز بر این دیده شد که کار همزمان شروع شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بابیان اینکه پرسنل مناطق هم برای استفاده و پیگیری درخواست‌های قم یار آموزش دیدند، تأکید کرد: پرسنلی که در قسمت شهرسازی، ثبت درخواست و تشکیل پرونده مشغول به کار هستند آموزش دیده هستند و میز خدمتی در هر منطقه برای هدایت و راهنمایی مردم شکل گرفت.

جانقربان بابیان اینکه کارشناسان برای اقدام غیرحضوری و حضوری آموزش داده شدند، تأکید کرد: ۲۵۰ نفر در مناطق هشت‌گانه زیرمجموعه معاونت شهرسازی و در حوزه شهرسازی، نقشه‌برداری و اجرای احکام درگیر خدمات غیرحضوری هستند که همگی آموزش لازم را دریافت کردند.
انتهای پیام/